Du vet att du har tagit det ett steg för långt när du:

När man jobbar i servicebranschen så ingår det i jobbet att vara tillmötesgående och förstående. Att alltid hitta den bästa lösningen på kundens problem så att denne blir nöjd. Efter flera år i branschen så har man ju lärt sig ett och annat och borde väl egentligen också veta vart man ska och vart det är okej att dra en gräns för vad som är rimligt att ställa upp på.

Ett exempel kan t.e.x vara att inte låna ut sin bil till några campare för att vi inte har fått vår köttleverans, (ja denna tanke har faktiskt dykt upp i en av våra huvuden men där insåg vi att stegen faktiskt var för långt att ta :))

Vi startar nu en serie som kommer att återkomma i sommar med rubriken:

Du vet att du har tagit ett steg för långt när du:

Idag är detta steget:

Jobbar själv i butiken en kväll i Juli, please sunday be good to me!

Fortsättning följer alltså.... Lämna gärna egna kommentarer på för långa steg ni själva har tagit någon gång :)

RSS 2.0